אפסייט סינמה - הדמיות, תלת מימד והפקת סרטוני אנימציה

סרטי תדמית



סרט תדמית הוא הנדבך העיקרי כיום בתחום הדיגיטל, אותו מנהלים חלק מבעלי העסקים בארץ ובעולם, יותר ויותר בעלי עסקים מעדיפים להדגיש את יתרונות המותג שלהם באמצעות סרטי תדמית. באמצעות סרט תדמית ניתן לנהל בנקל את המותג ולהביא לידי ביטוי את יתרונותיו.

כאשר בית עסק מוצג בצורה ויזואלית על יתרונתיו, בצורה שבה העין והמוח תופסים את את המציאות, קל וחומר שהלקוח יזדהה יותר עם המותג והוא יחלחל יותר ויותר לתודעתו.

בתקופה האחרונה, אנו עדים לכמות ערה של חברות היי-טק וסטארט-אפים שמכינים סרטון תדמית באורך קצר (של דקה עד שתיים) שמביא ללקוח הפוטנציאלי את הפאנץ' אודות המוצר המיוחל. סרטוני תדמית אלו, משלבים לעיתים דמויות תלת מימדיות או דו מימדיות על מנת לייצר ללקוח הקצה את "דמות המדריך" בסרטון התדמית.

קל לחשוב שסרטון תדמית הוא מלאכה קלה, שכן אורך הסרטון לרוב לא עולה על 2-3 דק', אך עבודה רבה מושקעת בהפקת סרטון התדמית, בימוי, עריכה, תכנות, קידוד, צילום, הזרמת סאונד לדמויות (קריינות), העלאת הסרטון לרשתות חברתיות ועוד.

לצד כל ההשקעה בסרט תדמית, מסתבר שהיא משתלמת; ע"פ סוכנות המחקר גרטנר גרופ, לצפיה בסרט תדמית איכותי אודות מותג, השפעה ניכרת על ביצוע התקשרות עם העסק מושא הסרט.

למעשה, תפקידם של סרטי התדמית הוא יצירת דימוי חיובי עבור המותג בעיניי הלקוח הפוטנציאלי. וזאת להבדיל אלף אלפי הבדלות מפרסומות בטלוויזיה המסחרית כפי שרובנו מכירים.

בניגוד לפרסומות בטלויזיה או בקולנוע אשר בעטיין הלקוח הפוטנציאלי הוא "צרכן שבוי", בסרט תדמית, לצרכן הזכות לנגן את הסרט כל אימת שתחפוץ נפשו בכך, על ידי ניגון הסרטון, הלקוח הפוטנציאלי יקבל מסר שיווקי חד וממוקד ויוכל לצרוך אותו בימנו אנו, כמעט בכל מקום, באינטרנט, בטאבלט ומכשיר סלולרי מזן הסמארטפון.

סרטי תדמית נחשבים לאמצעי מדיה חדש יחסית אשר הפכו להיות יותר ויותר נפוצים ושגורים ב-10 השנים האחרונות וקהל היעד העיקרי שלהם, הן חברות קטנות ובינוניות וזאת במפאת הסיבות הבאות:

  • לפרסום הסרטון ברבים, אין צורך בתקציבי עתק, שכן סרטון התדמית לרוב מותג באתר החברה, בכנסים, ברשתות שיתוף וידאו כדוגמת Vimeo או Youtube ובכך מאפשר לבעל העסק תהודה ויראלית גבוהה בעבור סרטון איכותי; לסרטוני תדמית אין את הבעיה התקציבית למדיה "הגדולה" שנקראת טלוויזיה. סביבת המחיה הטבעית של סרטון תדמית היא רשת האינטרנט.
  • כיום, שהאינטרנט בפס רחב קיים כמעט בכל מקום בעולם באמצעות טכנולוגיית Wi-Fi, הלקוח יכול להחשף לסרטוני תדמית משתנים כמעט בכל נקודת חיכוך שיבחר בה בעל העסק, באתר האינטרנט של החברה, בבית הקפה על מסכי המחשב שמעל הקופות, או למשל באולם התצוגה של חברת רכבים ליד שניה, כמידע משלים ללקוחות מתעניינים.
  • הצגת סרטון התדמית, כמצגת הקדמה בפגישות עסקיות, או בכנסים ותערוכות שוברת את הקרח ותורמת רבות להעצמת הפעילות העסקית ולהבנת המוצר המוצע.
  • הדרכים להפצת סרט התדמית נוחים ופשוטים, בין אם דרך שליחת דואר אלקטרוני בצירוף סרט המותג, באמצעות קליפ באפליקציית הוואטסאפ (whatsapp) או ה-MMS (הודעת SMS נושאת וידאו או קליפ ארט), המסר המוצג לקהלי היעד הפוטנציאלים תמיד יקלט באופן חיובי, מהטעם שנוצר על ידי פילוח דמוגרפי מקדים וממוקד של מין, גיל ושכבה סוציואקונומית.
  • ירידה דראסטית ותלולה בהפקת הסרטון בעקבות ירידה במחירי הציוד הנדרש לצילום ולעריכה, כמו גם ירידה בעלות חומרי הגלם הדרושים להסרטה (באם נדרשת, שכן חלק מהסרטונים מופקים על ידי אנימציה, ללא שילוב דמויות אמיתיות), חומרי הגלם השתנו, כיום שגור השימוש בכרטיסי זיכרון שהחליפו את הקלטות הדיגיטליות שהחליפו את הקלטות האנלוגיות שהחליפו את הפילם.

ברמה הלשונית והדיאלטיקה של העניין, כשאומרים "סרט תדמית" לרוב מדברים על סרט שנעשתה בו עבודת צילום ושאומרים "סרטון תדמית" לרוב מדובר על סרטון אנימציה דו מימדי או תלת מימדי.