אפסייט סינמה - הדמיות, תלת מימד והפקת סרטוני אנימציה

סרטון תדמית - מחיר

סרטון תדמית - ממה מורכב המחיר?

הלקוח ובצדק, תמיד רוצה לדעת לפני שהוא נכנס להליך של הפקת סרט "כמה ייצא לו", אין בעיה לקבל הצעת מחיר, אך רבים מן הלקוחות כבר בשלב הפרה-פרודקשן וגיבוש התקציב, רוצים כיוון כללי. אין "מחיר מדף" לסרט תדמית. למרות שאפשר להרכיב "מוצר סגור" שבו ברור שעושים סרט באורך של 2 דק' מ-2 זוויות, מאפרת וכו' ולקבל סרטון תדמית. סרטים אלו בדר"כ נחותים ואינם עונים לצורך של מרבית הלקוחות שרוצים סרט ייחודי ולא סרט שנכנס לשטאנצ של סרט אחר כמו פס ייצור.

באתר, אנו סוקרים תחת המאמר, הפקת סרט תדמית, את כל המרכיבים של תהליך ההפקה ובו מובן כי ישנם המון גורמים שגורמים לסרטון לקרום עור וגידים, כדי להבין במה דברים אמורים, ברישא, ניתן לחלק את נושא סרטי התדמית לשני סוגים עיקריים:

  • סרטי פרודקשן וצילום.
  • סרטי פוסט פרודקשיין / סרטי אולפן.
עם שני סוגי הסרטים הללו אפסייט סינמה דרוכה להתמודד ביד רמה. ולהלן ההסברים:

במקרה של סרטון פרודקשן בו כלול צילום, עלות מרכיבי ההפקה נגזרת איפוא, מכמות האנשים שיעבדו על הסרט, כאמור, לצורך הפקת סרטון תדמית אנו נדרשים להעמיד מספר פונקציות לתפקידים בהפקה, כאשר הכל כמובן נגזר מהתקציב של הלקוח, וגם הפונקציות הללו יכולות להיות בתפוקות שונות, בהתאם לתכולת הפעילות שלהם בהפקת הסרטון. להלן יוצגו מעט מן המרכיבים שמרכיבים כל סרטון פרודקשן ויכולים לנוע על הספקטרום הזה, הנ"ל מדבר על מרכיבי העלות של סרט תדמית , סרט הדרכה או סרט מוצר.

מרכיבי העלות בהפקת סרטי פרודקשן:
 
  • תסריט סטורי בורד, תכנון הסרט לכדי סרט ויזואלי - כתיבת התסריט סרטי תדמית היא לרוב כתיבה שיווקית ומקורית שמתבצעת על ידי קופירייטר מקצועי, היא צריכה להיות, חדה, שנונה ומעניינת כי מה שלא מעניין מן הסתם, משעמם - 2,700-800 ₪
  • תחקיר - נעשה לרוב לצורך הכרת החברה ומוצריה, על מנת שהסרט יוכל לערסל את כל הנושאים החשובים, כמו גם סקירת יתרונות החברה על פני מתחרים ובידולה, מרכיב זה לרוב קורה בסרטון מוצר או בסרטון תדמית ולא בסרט הדרכה - 1,200-500 ₪
  • וידאו - צילום וידאו כולל לרוב צלם עם מצלמת כתף או מצלמה מזן RED, כולל ציוד הקלטה ותאורה שהוא חלק אינטגרלי מאתר צילומים, הצילום מתבצע ב-HD מפאת העובדה שהיום כמעט ולא עובדים ב-SD, העלויות כאן נעות בין 1,000 ₪ ויכולות להאמיר גם ל-3,500 ₪ ליום צילומים, הכל תלוי באיכות המצלמה וצוות הצילום.
  • סטילס - צילומים דוממים, קורה יותר בסרטי מוצר וסרטי הדרכה ופחות בסרטוני תדמית, הצילום כולל עיבוד לרוב עיבוד התמונה וריטוש בתוכנת פוטושופ לשיפור איכות התמונה והמסר - 1,800-700 ₪.
  • מוזיקה - המוזיקה היא חלק אינטגרלי מהסרטון, ניתן להשתמש במוזיקה קיימת ולשלם תמלוגים, ניתן להשתמש במוזיקה חינמית שהיא Royalty Free ולא לשלם מאומה וניתן לכתוב מוזיקה מקורית לסרטון שלכם. המרכיב הזה נע בין חינם ל-2,000 ₪ תלוי בהחלטתכם ובעניין זה מוטב להתייעץ עם הבמאי של חברת ההפקה ועם אנשי מקצוע שידעו לתת את המוזיקה המרגשת ביותר. שכן מוזיקה היא אחד הנדבכים החשובים ביצירת סרטון איכותי.
  • קריינות - על מנת להנות מקול רדיופוני ומוכר בסרטון יש להשתמש באנשי מקצוע לעניין זה, ההקלטות נערכות באולפן הקלטות קול אקוסטי על מנת לתקן עיוותים ולערוך הדגשים. זהו גם שלב קרדינלי ביותר כמו שלב המוזיקה ופונה לחוש השמיעה. חוש מאד חשוב בצפיה בסרט.. היי! כבר סיימנו עם סרטי צ'רלי צ'פלין ;) כ-1,000 ₪.
  • צילומי אולפן וצילומי חוץ בגרין רום - באמצעות מסך ירוק ניתן להחליף תפאורות בנקל ולייצר מגוון רחב של טקסטורות ונופים - 3,500-2,000 ₪ ליום צילומים.
  • שחקנים / ניצבים (לא טאלנטים), בהרבה סרטונים נהוג לשלב שחקנים מן החוץ ולא מתוך הארגון שזהו תפקידם, אם הם מפורסמים (טאלנטים) המחיר יהיה דרך הסוכן שלהם והוא יהיה מחיר שונה בין שחקן לשחקן - 200 ₪ - 1,500 ₪ ליום צילומים.
  • עריכה גרפית ואנימציה Motion Graphics - לשעת עריכה 350 ₪.
  • עריכת וידאו - אפקטים, תמונות, שילוב המוזיקה, הארט והויז'ואל - 350 ₪ לשעת עריכה.
למותר לציין שלא בכל סרטון פרודקשן משתמשים בכל המרכיבים המצוינים לעיל'. במקרים רבים ישנם אילוצי תקציב, לסרטון תדמית מחיר, והוא חייב להכיל פשרות במקרים מסויימים, הכל לפי החלטת הלקוח.

סוג הסרטים השני הוא סרטי פוסט פרודקשיין; אלו סרטים המופקים באולפן בלבד, ללא צילום וידאו, ניתן להכין אותם מאוסף של תמונות ולשלב בהם כותרות ואפקטים מיוחדים, ניתן לערוך ולעשות סרטוני אנימציה שלמים בצורה זו, סרטים אלו נערכים בתוכנות AVID (אוויד), Flame (פליים), (מיה) Maya After effects (אפטר אפקטס), Rhino (ריינו), 3DMax (טרי.די.מקס).

בסרט מזן פוסט פרודקשן, ישנם את אותו צוות של סרט פרודקשן (לרבות במאי, מפיק וכו') ובקיזוז של אנשי צוות הצילום ולסרט זה חיזוק של אנשי צוות מזן העריכה ופן המידול ויצירת היש מאין. עורך הוידאו בסרט זה יהיה לרוב גם אמן, בסרוטן מזן זה יש לשים לב היטב וביתר זהירות לפס הקול ולכן ניתן לשכור גם מעצב פס קול שמעצב ומווסת את הסאונד בסרטון המיוחל וכמובן אפטריסט שתפקידו עיצוב הנוף והרקע הכללי לרבות הכתוביות וכל הנגזרות העיצוביות שמכניסים לסרט. בסרט זה לרוב העלויות זולות ב-60% מעלויות סרט שמצולם עם אנשים אמיתיים.

כמה עולה להפיק סרט מוצר או סרט הדרכה? כמה עולה סרט שיווקי? מה המחיר של סרטון תדמית?

לשאלות אלו ניסינו לענות לעיל', אך כפי שכבר הבנתם, התשובה הינה ברורה וזכה כשמש בצהריים, מגוון האפשרויות העומדות בפני הלקוח בתחום הפקת סרטוני תדמית לעסקים וסרטוני מוצר לחברות היי-טק ולמוצרים טכנולוגיים הוא עצום וההיצע בלתי נדלה, לכן, מוטב לבחור חברה מומלצת שתדע לתת תמורה טוב למחיר סרט תדמית, אפסייט סינמה נותנת את כל הפתרונות בתחום תחת המעטה של קבוצת אפסייט ובסינרגיה מושלמת.

באמצעות המאמר, ניתן להבין כי בהתבסס על כל אחד מהמרכיבים הכספיים והעלות החלה על כל פעילויות ופונקציה המוגדרת בהפקה, הלקוח יכול להזמין הפקת סרט במסגרת תקציב שהוא יקבע מראש.

חשוב להבין שישנים פערים ניכרים במחירים בין חברות הפקה שונות. פערים אלו לא ניתנים למדידה מפאת העובדה שסרט תדמית הוא לבטח אינו מוצר מדף כפי שצוין בתחילה ובוודאי לא מוצר המוני. רוב התקציב לא הולך לנושא הציוד וארסנל ארגז הכלים של ההפקה אחא נקבע תודות לכישרון וניסיון הצוות, כישרון, חשיבה שיווקית מחוץ לקופסא, יחודיות אפקטיבית ומקוריות. היכולת לרגש את הצופה ולגרום לסרטון להיות ויראלי ומוצלח - כל אלו לא יסולאו בפז.